Новости • Форум • Помощь • Поиск • Участники • Календарь • База |
Гость ( Вход | Регистрация ) | Выслать повторно письмо для активации |
Страницы: (75) « Первая ... 5 6 [7] 8 9 ... Последняя » ( Перейти к первому непрочитанному сообщению ) | Ответ Новая тема |
kovalex Профиль Статус: слон Группа: Элита Рейтинг: 5 |
Самое прикольное что их всех потом купит Дисней! :)
|
/voo-doo/ Профиль Статус: три дэ бугор Группа: Заслуженные артисты Рейтинг: 7 |
:sarcastj:
In a few hours they set up everything for a 50% discount on Modo purchases. No strings attached, just because I jokingly challenged him to. Go to the online store and use the coupon "raffofkahn" for half price check-out. Я правда не проверял ) Из западных форумов выпал хороший ролик, из старых добрых дней :) Смотреть всем.. Рэдшифты пишут что не прекратят разработку своего рендера, и даже если кто-то из софтимаж юзеров будет переходить на другой софт - лицензия не похерится. Мутзоид также не собирается прекращать разработку своих тулзовин. Ну а эта ссылка так, чтобы "поржать". http://area.autodesk.com/2014unfold/produc...age.html#future |
Gescort Профиль Статус: слон Группа: Заслуженные артисты Рейтинг: 3 |
Face (разработчик плага октана) тоже пишет, что до 2016 останется на софтимадже и разработка продолжится, если только в Мае не сделают нормальный юзабильный интерфейс))
|
Lir Профиль Статус: алоЭЭ Группа: Заслуженные артисты Рейтинг: 3 |
Изменения в 15 кси, так сказать на отъ*бись:
What's New in General The general enhancements include: ■ Support for mental ray 3.12 (page 1) ■ New menu options in the Script Editor (page 1) ■ Reordering Script Editor tabs (page 3) ■ Displaying Softimage on a single screen (page 3) ■ Availability of offline help as a ZIP file (page 3) |
stimul Профиль Статус: слон Группа: Редакторы Рейтинг: 3 |
Displaying Softimage on a single screen (page 3)
мама мия, наконец-то! |
/voo-doo/ Профиль Статус: три дэ бугор Группа: Заслуженные артисты Рейтинг: 7 |
stimul
С этим никогда не было проблем. ) |
SLx Профиль Статус: Октябренок Группа: Артисты Рейтинг: 0 |
автостол ПИДАРАСЫ
соре |
shkval3d Профиль Статус: слон Группа: Артисты Рейтинг: 0 |
Summatr, есть вопрос к тебе... Так как ты специализируешься в основном в области риггинга, на какой софт ты пересядешь? Меня тошнит от мысли что придется делать персонажку в мае (((
|
NRat Профиль Статус: Серый кардинал Группа: Серый кардинал Рейтинг: 12 |
Ээ, что это значит? |
||
hads0n Профиль Статус: слон Группа: Артисты Рейтинг: 3 |
может кому интересно фичи Softimage 2015
|
Summatr Профиль Статус: некто Группа: Администраторы |
Пока я буду делать проекты на кси, потихоньку осмотрюсь. Понятно куда клонит автодеск - "Выбора у вас нет , поэтому мигруруйте в майю." Хотелось бы избежать этой участи. Замену процедурным вещам вижу в гудини, а вот по поводу анимации тут вопрос.
Но пока дергаться не буду |
Summatr Профиль Статус: некто Группа: Администраторы |
I think a united Softimage community could be kingmaker. I nominate Fabric Engine as King.
Here's some facts as I see them: Some of us will continue to use Softimage for the next few years, others of us will unhappily be forced to use Maya. The realities of production, studios, and freelancers will dictate this. Softimage gave us ICE. ICE has made us smart, because ICE is a ladder. ICE is a magical place where the slightest bit of linear algebra is immediately useful. If you can add two vectors together you can make useful things in ICE. And if you learn a little more, it's a little more useful. And in so doing, ICE has elevated many us from people who use 3D applications to people who create our own tools in 3D applications. Our community is not totally unique in this matter, but I think our community is remarkable in its knowledge of the core math of CG. That combined with our formidable production experience, self-sufficiency, and early-adopter fearlessness is unique. It makes us mighty. I think Fabric engine is the way out. That's because Fabric Engine is also a ladder. For the moment, nothing changes. We may continue to use Softimage, or we may be forced to use Maya, depending on each of our circumstance, but the important thing is getting behind Fabric and trying to get as many of our tools as possible into it. There's no giant painful leap that's needed, we can start small without breaking existing workflows. As a bonus, if we open up our tools as much as possible, this will go exponentially faster. Softimage will remain frozen in time and Maya will continue to crumble under the weight of its terrible design, and all the while Fabric Engine will be eating. Here's how I see this playing out. First Fabric Engine replaces what we used to do in ICE. There's a lot of work to do to make this a reality, but this one seems like a no-brainer to me. The next lowest hanging fruit is rigging. Fabric Engine creations eat the deformers used in rigging, and then become the rigs themselves. Once the native rigging in these programs is eaten, Fabric Engine also eats animation as a natural progression. The animators must go where the rigs are, and will be happiest where the rigs play back the fastest. Lighting and rendering is a tough one, but it won't take very much to be better than Maya here. Being competent at scene assembly and having a pass system that isn't obviously terrible is enough. We unceremoniously kick the desiccated husk of Maya into a storm drain. Honestly if we do nothing, I think this might happen anyway. But I think together can make it go much faster. Embrace open source and put as many of our tools as we can out there. Keep making stuff- this is natural for us, as we have, after all, all become toolmakers. No giant painful leap is needed. We liberate ourselves, and empower developers who have passion and care about the right things. This is the only road I see that leads somewhere that I actually want to be. |
OZazello Профиль Статус: Fool Power Группа: Элита Рейтинг: 10 |
мне нравится :girl_cra:
|
roman78 Профиль Статус: слон Группа: Заслуженные артисты Рейтинг: 2 |
хорошую речь толкнул кто-то, но что есть фабрик? Я представлял его некой средой программирования, на выходе позволяющей получить некий самостоятельный продукт или плагин к чему либо, а тут...
|
octopus Профиль Статус: слон Группа: Заслуженные артисты Рейтинг: 2 |
йапонский ксишник учит тутор по максу
(IMG:http://ic.pics.livejournal.com/merleblancdb/67738234/1008042/1008042_original.gif) Мне просто не понятно, что будут делать пекимоны. Оне, ведь очень плотно на ксях сидят. Если мне не изменяет память, кси даже на йапонцком выходит. Простите за лексику, дэцэл бухнулс. |
Страницы: (75) « Первая ... 5 6 [7] 8 9 ... Последняя » | Ответ Новая тема |