SoftimageRu Форум -> Софтимадж FINISH

Новости • Форум • Помощь • Поиск • Участники • Календарь • База


Страницы: (75) « Первая ... 17 18 [19] 20 21 ... Последняя »  ( Перейти к первому непрочитанному сообщению ) Ответ в темуОтвет      Создание новой темыНовая тема   

> Софтимадж FINISH, как бы все.. расходимся   
Summatr
Профиль
Статус: некто
Группа: Администраторы

96 ответов
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяIntegrity Messenger IMICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 13:48 Top
мюф
Профиль
Статус: слон
Группа: Артисты
Рейтинг: 2
Summatr
так это надо быть знатоком Майи заодно, 5 самых крутых фич, которые мы потеряем? :umnik2:
хмммм
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователю
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 13:52 Top
eistan
Профиль
Статус: леонардо
Группа: Заслуженные артисты
Рейтинг: 2
вот вот, это надо и макс и майку знать норм, чтоб точно быть уверенным в том что такой или подобной фичи нету в них
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:10 Top
DArter
Профиль
Статус: PolygonalHead
Группа: Заслуженные артисты
Рейтинг: 2
на ум приходят: node-based render tree, animation mixer, ICE
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюICQ
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:12 Top
мюф
Профиль
Статус: слон
Группа: Артисты
Рейтинг: 2
DArter
1ое не канает точно.
+миксер
+ICE
задумываешься, дак они уже добрую половину спёрли из кси, а ей дали ВиевКуб

остальное всё в мелочах, UI, настройка пассов... блин

хотя вот GATOR ну и MOTOR тудаже?
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователю
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:16 Top
/voo-doo/
Профиль
Статус: три дэ бугор
Группа: Заслуженные артисты
Рейтинг: 7
GLASSWORKS - это прям шило в одном месте у АДа теперь :sarcastj:
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователю
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:19 Top
Summatr
Профиль
Статус: некто
Группа: Администраторы

"в капиталистическом обществе" где люди мигрируют из студии в студию по контрактам вынуждены работать на софте который является частью пайплайна студии. И конечно там есть люди которые работают и в майе и кси. Вот они и пишут.

А глава гласворка будет отбирать самые грамотные коменты, так как в студии тестировалось и то и другое, перед выбором кси. Пять фишек он ограничил чтобы не утонуть в длинных письмах.

Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяIntegrity Messenger IMICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:21 Top
Summatr
Профиль
Статус: некто
Группа: Администраторы

Alastair Hearsum Head of 3D
Alastair is a founder and director of Glassworks. He studied drawing and painting at Edinburgh college of art and after a spell in the wilderness as a lifeguard found his feet again after a post grad course in electronic imaging at Duncan Of Jordanstone college of Art. He joined Complete Video as junior animator in 1990 where he met Hector Macleod.

He has a number of awards on his mantelpiece including an Emmy for his work and VFX supervision on the film Dreamkeeper, a BTA award for direction on a Hamlet ad and also British Television Advertising and London Effects and Animation awards for computer animation on Aero 'Kiosk' and Sprite 'Kebab'.

Character animation is his overriding passion and his forte and he's never happier than when he is breathing life into some inanimate object such as chips, bricks and shoes.

Most recently Alastair won Best CGI and Best Animation at the 2011 British Arrows Craft Awards for his work on TalkTalk "Home".
Login require!
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяIntegrity Messenger IMICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:23 Top
Summatr
Профиль
Статус: некто
Группа: Администраторы

вот еще один парень который не знает "майи"

Autodesk,

you probably don't know me, beyond a yearly subscription payment, so allow me to tell you about myself.
I started in the 3D industry in the 1990s, using Softimage 3D at a small games company, before that I'd been training myself on a 'demo' copy of 3DS on Dos.
From day one using Softimage it was obvious the pedigree and artist driven interface was light-years ahead of anything else I'd seen. When i moved to the post industry in Soho a few years later, i made sure that, even though i was working in a Lightwave house, they got me a copy of Softimage. Against a backdrop of Lightwave evangelists, i consistently produced work faster, and more elegantly than my peers. (this is purely down to the software, not my abilities)
For a few years i was a senior artist at the Hive, i was adrift in a sea of Maya users, but slowly convinced my peers that Softimage (and then XSI, as i was involved in the beta program) was the better package for quick turnaround commercial work. Gaining a regular stream of repeat clients, asking for me by name.
Moving on i went to head up the 3D department at MillTV, producing work well above the level of the budget, for television documentaries and drama. I worked on the tests which would convince the BBC to bring Doctor Who back from the dead.

My colleague and friend Dave Throssell, who again, you probably don't know, but who was responsible for the success of Mill3D and their many award winning commercials during the 1990s, all produced on Softimage, left the mill with me, and we started Fluid Pictures in 2006.
The decision to use XSI as our primary application was a no-brainer, the end-to-end ability of this software, to let an artist hit the ground running, without fighting the interface, or having to be a programmer, allowed us to produce work far in excess of the quality that the shrinking budgets of television should have allowed.
There is LITERALLY NO WAY we could have competed in our market, with a small team, using ANY other package.
Over the years ICE has become one of the reasons i come to work in the morning! The challenges presented by our clients become a joy to solve when i know i can jump into ICE, and figure out some clever way to shave hours or even days off production time. For us as a company, there really is NO alternative package, nothing does everything that Softimage does, nothing comes close.

And when i get stuck, i have the Softimage community.
The mailing list has been my online home since 1999, and i count some of its members as dear friends, without whom, again, i would have struggled to compete in the market place. The members are always there with words of encouragement and advice (and no small amount of ribbing!) the atmosphere is one of enlightened, grown up camaraderie.
A place where you can ask the simplest, or most complicated of questions, and someone will usually be there to help you out.

Finally, i would like to posit a suggestion, that may be too late, but would impress upon you to consider;

Softimage, with a little love, and a little investment, coupled with better marketing strategy, could well be your missing effects pipeline. Your Houdini.
Is there a way for the developers, and the third party guys, to work together with you, to take Softimage forward, to bridge the gap until Bifrost is mature, and become your fx software? By all means keep it in the suites, concentrate mainly on bug fixes, but please, don't kill our baby!
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяIntegrity Messenger IMICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:25 Top
Summatr
Профиль
Статус: некто
Группа: Администраторы

у нас есть коллега который много повозился с майей, он работал в улитке в дирекции кино. Это Макс Гуреев - ник Shoot. Может мы ошибаемся. Попробую его сюда позвать
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяIntegrity Messenger IMICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:31 Top
eistan
Профиль
Статус: леонардо
Группа: Заслуженные артисты
Рейтинг: 2
по первым результатам
(IMG:https://monosnap.com/image/9tp9lHue0lgr0hD2KOh3nZl2h2vipz.png)
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюСайт пользователяICQAOLYahooMSN
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:40 Top
мюф
Профиль
Статус: слон
Группа: Артисты
Рейтинг: 2
Ад скажет, хорошо, мы внедрим эти 5 фич в маю :sarcastj:
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователю
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 14:48 Top
Black_sabbath
Профиль
Статус: слон
Группа: Артисты
Рейтинг: 0
5-м в списке GUI будет заепись если мая будет выглядеть как кси))
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователю
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 15:12 Top
Vasek
Профиль
Статус: Йода
Группа: Артисты
Рейтинг: 1
Цитата
Ад скажет, хорошо, мы внедрим эти 5 фич в маю


Они скажут что в майе это уже почти все есть:
non-linear character animation есть - трах эдитор
пассы, партишены оверрайды есть - через ж..у но есть
explorer - outliner (пофиг что outliner не то же самое)
ну ice типа прикрутим же
и далее в таком же духе)))
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователю
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 15:13 Top
NRat
Профиль
Статус: Серый кардинал
Группа: Серый кардинал
Рейтинг: 12
Самое главное, что в кси все это работает более-менее прямо.
Персональное сообщениеПисьмо на e-mail пользователюICQ
Цитировать сообщение Дата 14.03.2014 - 15:24 Top
0 Пользователей читают эту тему (0 Гостей и 0 Скрытых Пользователей)
0 Пользователей:

Опции темы Страницы: (75) « Первая ... 17 18 [19] 20 21 ... Последняя » Ответ в темуОтвет      Создание новой темыНовая тема   

 

Текстовая версия